• پژوهش

دبیرخانه پژوهش:
این دبیرخانه به منظور هماهنگی با مراکز علمی و دانشگاهی و جمع آوری آثار از مراکز پژوهشی و محققان و مولفان با کمیته های مختلف به صورت مستقل تشکیل خواهد شد.
نمایشگاه تولیدات کالاهای فرهنگی: این نمایشگاه با حضور طراحان، تولیدکنندگان، واردکنندگان، دست¬اندرکاران توزیع و پخش، آموزشگاه¬های تخصصی، موزه های تخصصی، انتشارات تخصصی، پژوهشگران و نهادهای مربوط به حوزه صنایع فرهنگی برگزار خواهد شد. علاوه بر به نمایش گذاشتن آثار و دستاوردهایشان در این زمینه تمامی فعالان و حلقه های سیستم صنایع فرهنگی را معرفی خواهد کرد در این نمایشگاه تخصصی حدود 40 غرفه طی سه روز با نمایش کالاهای مختلف فرهنگی(پژوهش، کتاب اسباب بازی، نوشت افزار و اسباب بازی) برگزار خواهد شد.
نشست های تخصصی: همزمان با برگزاری ایام نمایشگاه در این همایش سه روزه حدود چهار الی پنج نشست تخصصی با موضوعات مرتبط با جایزه با حضور فعالان و دست اندرکاران و مسئولین مرتبط در ایام نمایشگاه برگزار خواهد شد.
کارگاه¬های آموزشی: کارگاه‏های آموزشی یکی از اثربخش‏ترین گونه‏های آموزش در عصر حاضر است. کارگاه¬های آموزشی در زمینه طراحی و تولید وشیوه¬های تولید و توزیع برای کالاهای فرهنگی یکی از مهم¬ترین مسائلی است که فعالان و مخاطبان این حوزه با آن درگیر هستند. بالابردن آگاهی این افراد، گامی درجهت رشد و توسعۀ کالاهای فرهنگی در ایران خواهد بود که در پی آن پیامدهای فرهنگی و مزیت¬های تولید داخلی را خواهد داشت از جمله؛ 
    افزایش آگاهی شرکت¬کنندگان نسبت به تولید کالاهای فرهنگی در ایران
    درک اهمیت و ضرورت طراحی تولید برای مخاطبان و بازار ایران
    ارتقا سطح دانش و آگاهی شرکت¬کنندگان از مفاهیم فرهنگ، کالاهای فرهنگی و بازار مصرف
    افزایش آگاهی شرکت¬کنندگان نسبت به ویژگی¬های مواد مختلف و انتخاب مواد درست و مناسب با توجه به ویژگی¬های مخاطبان و فرایند تولید بهینه
    شناخت شیوه¬های تولید و امکانات موجود ایران
در این همایش سه الی چهار کارگاه تخصصی با موضوعاتی از قبیل کارگاه استاندارد- کارگاه فرهنگ و عروسک- کارگاه استارآپ در حوزه کالاهای فرهنگی برای پنج گروه مخاطب در ایام نمایشگاه برگزار خواهد شد؛
1.    تولیدکنندگان و صنعتگران؛ آشنایی با فنون و شیوه های تولید، راهکارهای بهینه تولید
2.    طراحان؛ فرآیند طراحی
3.    فروشندگان توزیع کنندگان و واردکنندگان؛ آشنایی با سیستم های توزیع موفق و طراحی خدمات برای مشتریان
4.    خانواده ها و معلمان و مسئولان آموزشی؛ آشنایی با شیوه های انتخاب محصولات مناسب برای کودکان در امر آموزش و پرورش
5.    کودکان؛ بازی، ساخت و طراحی اسباب بازی با کودکان

کلیه حقوق این پورتال متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد
logo-samandehi
شعار سال 97